• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 
  • کد خبر : ۵۱۴۵
تزریق واكسن آسترازنكا در استان قزوین، هیچ عارضه جدی برای مردم نداشته است

دکتر پیمان نامدار، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تصریح کرد که تا روز ششم اردیبهشت 1400، بالغ بر شش هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه های هدف، تزریق شده است که هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است. وی از مردم خواست به شایعات مطرح شده درباره این واکسن در فضای مجازی توجه نکنند.

مسؤول سلامت استان قزوین، این مطلب را در گفت و گوی آنلاین با خبرنگاران رسانه ها بیان کرد و با اشاره به اینکه واکسن مذکور، در بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا تزریق می شود و اعلام عارضه جدی برای چهار تَن در یک میلیون تَن را بخاطر همین موضوع دانست که این کشورها، بطور دقیق، عوارض را گزارش کرده اند.

دکتر نامدار با اذعان به اینکه قیمت مناسب و دمای نگهداری دو تا هشت درجه سانتیگراد؛ از مزایای این واکسن است که باعث انتخاب آن توسط کشورهای مذکور شده است؛ گفت: در تمامی واکسن ها، عارضه هایی مانند بدن درد یا تب مختصر، در برخی افراد مشاهده شده است که از نظر استاندارهای پزشکی، پذیرفته شده است. وی موضوع لزوم مصرف آسپرین، قبل از تزریق این واکسن را بی اساس دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تاکنون هیچ واکسنی در هیچ نقطه ای از دنیا، ایمنی 100 درصدی در مقابل ویروس کرونا ایجاد نکرده است؛ اظهار کرد: تزریق واکسن، نه برای جلوگیری کامل از ابتلا به ویروس، که برای جلوگیری از مرگ و میر و جهش ویروس انجام می شود. وی ادامه داد که بر این مبنا، هر فردی که واکسن را تزریق می کند؛ همچنان باید برای حفظ جان خود و دیگران، پروتکل های بهداشتی را رعایت کند که سرلوحه آن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و نرفتن به مکان های شلوغ است.

آدرس پرتال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین     www.qums.ac.ir

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0