• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 
  • کد خبر : ۴۵۷۲
انواع خمیر دندان
خمیر دندان‌ها از لحاظ شکل ظاهری فرآورده می‌توانند به اشکال مختلفی مانند انواع ژله‌ای، مایع، خمیری و غیره وجود داشته باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف خمیر دندان از لحاظ فرمولاسیون و کارایی در بازار موجود است که به چند مورد از آنها در ذیل اشاره می‌گردد.
۱- خمیر دندان ضدپوسیدگی
در این خمیر دندان‌ها از ترکیبات فلوراید به عنوان ماده ضدپوسیدگی استفاده می‌شود این ماده با اضافه شدن به مینای دندان باعث استحکام دندان‌ها، کند یا متوقف شدن فرآیند پوسیدگی دندان‌ها و افزایش مقاومت آنها در برابر مواد تولید شده از باکتری‌های مضر درون دهان می‌گردد.
۲- خمیر دندان‌های ضدجرم
در این نوع خمیر دندان‌ها که بهتر است آن را خمیر دندان مخصوص پیشگیری از تشکیل جرم نامید از موادی (مانند انواع پیروفسفات‌ها) استفاده می‌شود که قادر هستند فرآیند تشکیل رسوبات و چسبیدن آنها روی دندان‌ها را کندتر نمایند.
۳- خمیر دندان‌های ضدپلاک
در این نوع خمیر دندان‌ها از مواد ضدمیکروبی (مانند تری کلوزان) به منظور به تاخیر انداختن ایجاد پلاک استفاده می‌گردد.
۴- خمیر دندان‌های ضدحساسیت
در بعضی از افراد دندان‌های حساس وجود دارد که با خوردن غذاهای شیرین یا ترش یا مواد سرد و گرم احساس درد ایجاد می‌شود. این نوع خمیر دندان‌ این حساسیت را کاهش می‌دهد.
۵- خمیر دندان‌های بچه
این نوع خمیر دندان‌ها مناسب استفاده کودکان بوده که دارای فرمولاسیون خاص و واجد ویژگی‌های ظاهری مانند طعم و رنگ مورد علاقه آنها می‌باشد و جهت استفاده کودکان پیشنهاد می‌گردد.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0